fbpx
pilates

Jconcept Trainer: “Pilates este excelent pentru orice vârstă și nivel de pregătire fizică”

Jconcept Trainer despre beneficiile date de practicarea pilates.

Pe scurt, ce este Pilates?

Pe înțelesul tuturor, Pilates reprezintă un sistem de exerciții de impact mic, al căror obiectiv este pe lângă obținerea unei forme fizice de invidiat, coordonarea și controlul corpului, minții și spiritului. Această formă de exercițiu a fost creată special pentru a mări puterea abdominal și controlul asupra corpului. În timpul antrenamentului de Pilates înveți cum să combini mișcările mușchilor cu respirația, cu modul de gândire și de conștientizare, pentru a îmbunătăți felul în care corpul tău arată, funcționează și se simte.

 Cine poate practica Pilates?
Pilates este excelent pentru orice vârstă și nivel de pregătire fizică. Într-adevăr, primii îndrăgostiți de Pilates au fost gimnaști, dansatori, atleți, în general persoane cu o condiție fizică extraordinară. În timp însă, beneficiile Pilates-ului pentru organism nu au mai putut fi ignorate, iar Pilates-ul poate fi acum practicat de oricine dorește. Unul dintre avantajele Pilates este că antrenamentul poate fi personalizat, adaptat oricărei persoane, în funcție de condiția fizică, constituția, nevoile, limitările sau obiectivele pe care aceasta și le setează. De exemplu, mulți dintre cursanții mei au peste 30 de ani, iar unii chiar o vârstă înaintată. Au ales Pilates (pe Reformer) ca modalitate de mișcare, fiind ceva soft, pentru a nu “rugini” complet, fără însă să înțeleagă ce impact puternic are acest sport și asupra psihicului. Acum Pilates a devenit un stil de viață, pentru că asta face Pilates: transform corpuri și minți.

Când se recomandă practicarea lui?

Deși este recomandat ca metodă de recuperare medicală, pentru pacienții vârstnici este de preferat acordul medicului înainte de a se apucade Pilates. Mai departe, instructorul știe ce are de făcut. Un program Pilates creat cu atenție este cunoscut ca fiind dușmanul afecțiunilor bătrâneții. Există mulți oameni de 80-90 de ani care fac Pilates. Așa cum afirma creatorul Pilates, Joseph Pilates, vârsta nu este dată de buletin, ci de felul în care te simți: „Dacă la 30 de ani ești înțepenit și nu ești în formă, înseamnă că ești bătrân, în schimb dacă ești suplu și puternic la 60 de ani, atunci ești tânăr.

Ce beneficii oferă practicarea Pilates din punct de vedere psihic?

Relaxează, reduce stresul, crește încrederea în propria persoană, creând o legătură puternică între minte și corp.

Ce beneficii oferă practicarea Pilates din punct de vedere fizic?

Asigură flexibilitate și mobilitate crescută
Îmbunătățește coordonarea, echilibrul și ținuta
Dezvoltă putere și stabilitate, crează sprijin muscular pentru spate
Echilibrează organismul
Crește rezistența organismului la boli
Îmbunătățește digestia
Nu se pune masă musculară, corpul capătă un aspect alungit, lucrat, tonifiat
Slăbești eficient și sănătos

Cât de des se poate practica Pilates?

Încurajez să faci Pilates în mod susținut. Este confirmat că rezultatele se văd cel mai repede în cazul persoanelor care îl practică regulat. Pilates este despre îmbunătățirea condiției fizice, despre a învăța cum să îți calibrezi corpul așa cum un musician îşi acordează instrumental muzical. Evident, cu cât practici mai mult, cu atât vei învăța mai repede să îți stăpânești corpul.

În calitate de specialist de câte ori pe săptămână recomanzi Pilates?

Recomand să faci Pilates de 2-3 ori/săptămână. Pe de altă parte, știm cât de agitată poate fi o zide lucru, așa că 1 ședință pe săptămână este mai bine decât nimic, mai ales că la Pilates nu transpiri și nu te extenuezi, astfel încât îl poți include cu ușurință în program.

Citește continuarea pe www.interviul.ro