fbpx
Foto - Gerd Altmann Pixabay

Digitalizarea – o necesitate, care nu mai poate fi amânată

Declanșarea pandemiei a apăsat pedala de accelerație în cazul digitalizării la nivel global, deci și în țara noastră. Astfel, firmele, care își desfășurau activitatea la birou, au fost nevoite să aibă o altă abordare față de procesul de lucru. Internetul a devenit legătura dintre membrii echipei, iar videoconferințele au înlocuit ședințele față în față. Și magazinele s-au văzut în incapacitatea de a-și vinde produsele și s-au mutat în online, cu speranța că vor putea supraviețui acestei perioade și au făcut bine. Și adminstrația publică a încercat să ajungă la contribuabili tot prin intermediul internetului. Aici mai este mult de muncă, se fac însă pași mărunți, în direcția bună, în care vom ajunge ca un e-mail sau un site bine pus la punct să ne faciliteze accesul la o administrație publică modernă.

Digitalizarea înseamnă rapiditate, mai mult timp și de aici mai puțină risipă, deci mai mulți bani. Am discutat cu Cosmin Dărăban, CEO-ul și cofondatorul Gomag, despre cât de profitabilă a fost decizia patronilor de magazine să își mute activitatea în online, dar și despre tendința de creștere a comerțului online și despre nevoia de noi angajați. Cu Radu Nicolescu, consilier de stat al Primului-ministru în domeniul IT și membru al Consilul Național pentru Tranformare Digitală (CNTD), am discutat despre digitalizarea serviciilor oferite de stat.

O soluție salvatoare – de la magazine tradiționale la cele online

Obligați să închidă ușile magazinelor, patronii au fost nevoiți să recurgă la alternative, voiau să-și mențină clienții și aveau nevoie de unii noi pentru a putea merge mai departe. Aveau nevoie de o soluție rapidă până când își puteau redeschide afacerile. Așa că și-au trecut magazinele în online, au mizat pe această carte și au ajuns să aibă profit, după cum spune și Cosmin Dărăban, CEO-ul și cofondatorul platformei de e-commerce Gomag, “În vârful situației de criză, vânzările magazinelor online pe platforma Gomag s-au dublat. Au existat, de asemenea, creșteri spectaculoase pe anumite nișe, în special nișele populare în această perioadă: echipament pentru sport (indoor, mai ales), îngrijire personală, produse alimentare, jocuri, jucării, produse pentru copii, casă & gradină. Acestea au făcut saltul în topul nișelor, pe locul nișei fashion, de exemplu, care ținea vârful topulului de ani de zile. Totuși, din statisticile noastre, nu am observat o scădere catastrofală pentru fashion, după cum specula industria, ci mai degrabă aceasta a rămas pe loc, nici nu a crescut, nici nu a scăzut, comparativ cu vânzările din anul precedent, în aceeași perioadă”.

Citește continuarea pe www.revistacariere.ro