fbpx

Cum să previi mâncatul în exces atunci când lucrezi de acasă

Să ai acces constant la alimente și să fii mai stresat decât în mod obișnuit pot fi principalele două motive pentru care poate surveni mâncatul excesiv. Cynthia Sass, un dietetician din Los Angeles împărtășește 4 sfaturi cheie concepute pentru a trece peste această perioadă dificilă fără a lua în greutate.

CUM SĂ PREVII MÂNCATUL ÎN EXCES ATUNCI CÂND LUCREZI DE ACASĂ

Creează-ți un program alimentar riguros

Dezvoltarea unei rutine alimentare echilibrate este, fără îndoială, primul pas. Dacă nu obișnuiai să iei micul dejun, acum este momentul să începi acest obicei sănătos. Un studiu din 2020 publicat în The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism a descoperit că energia pe care o folosește organismul uman pentru a digera și metaboliza alimentele este de două ori mai mare la micul dejun comparativ cu cina. Această cercetare vine să sprijine sfaturile dieteticienilor care spun să mâncăm micul dejun ca un rege, prânzul ca un prinț, iar cina ca un cerșetor.

Cercetătorii au remarcat că, pe lângă faptul că au ars mai multe calorii în dimineața, voluntarii care au mâncat un mic dejun mai mare și o cină mai mică au experimentat un nivel mai bun de zahăr din sânge și control al insulinei. Iar atunci când subiecții de studiu au mâncat un mic dejun mai mic și o cină mai mare, au avut senzații crescute de foame pe parcursul zilei, în special pentru dulciuri.

Trebuie să îți faci timp timp să prepari un mic dejun substanțial și sănătos înainte de a începe ziua de muncă, ia pranzul la aproximativ 5 ore, iar cina la aproximativ 3 ore de la prânz. De asemenea, foarte important este să treacă cel puțin 3 ore între cină și ora de culcare.

Nu mânca în timp ce lucrezi

Este foarte tentant să ronțăi ceva în timp ce scrii, răspunzi la e-mailuri, sau te pregătești pentru o conferință/ședintă online, însă indicat este sa iei o pauza.

Un studiu din 2020, publicat în The American Journal of Clinical Nutrition a descoperit că alimentația distrasă afectează procesarea gustului și crește susceptibilitatea de a mânca excesiv.

Respectă programul alimentar și ia-ți pauză pentru a lua masa. Renunță și la telefon, televizor sau alte diversiuni și bucură-te de alimentele consumate.

Consumă cât mai multe alimente crude și neprocesate

Este tentant și confortabil să alegem alimentele care se prepară cel mai ușor, însă pe lângă faptul că acestea sunt complet lipsite de nutrienți și fibre naturale, alimentele procesate afectează metabolismul și favorizează creșterea în greutate.

Alege întodeauna legumele proaspete sau congelate, proteina slabă, fasolea, lintea sau peștele, grăsimile bune precum uleiul de măsline extravirgin, avocado sau nuci, dar bineînțeles și porții mici de carbohidrați integrali.

Găsește modalități alternative de a face față stresului

Mâncatul compulsiv calmează, însă nu este o modalitate tocmai sănătoasă de a face față stresului. Dimpotrivă chiar, apar repercusiuni precum diminuarea energiei, perturbarea somnului, slăbire imunității și luarea în greutate.

Citește mai mult pe digilife