fbpx
muschi

5 vitamine importante pentru masă musculară și recuperare

Cand te intorci spre casa de la sala, cresterile musculare si reparatiile musculare au loc la nivel celular. Sinteza celulara si refacerea tesuturilor depinde de o varietate de vitamine si minerale.

Aceste vitamine pot fi luate dintr-o dieta echilibrata, dar de multe ori nu este ceva practic in societatea moderna si daca ai lipsuri in aceasta privinta, te pot trage inapoi in privinta cresterii masei musculare si recuperarii. Invata cum anumite vitamine iti pot imbunatati rezultatele de la sala.

1. Vitamina A

Vitamina A este o vitamina uitata. Este binecunoscuta pentru efectele pozitive asupra sanatatii ochilor, dar multe alte beneficii ale sale par a fi uitate. Pentru sportivi si culturisti, vitamina A este utila pentru ca sustine sinteza proteinelor, esentiala cresterilor musculare. Nivelurile de vitamina A descresc pe masura ce sinteza proteinelor creste. Este legat de faptul ca este nevoie de vitamina A pentru descompunera proteinelor in timpul procesului de reperatie al muschilor.

Daca rolul sau in cresterea si repararea muschilor nu este suficient, vitamina A are efect direct asupra testosteronului. Intr-un studiu pe 102 baieti care suferau de pubertate intarzaiata, suplimentarea cu vitamina A si fier a produs rezultate similare de maturizare cu grupul care a primit testosteron exogen. Asta demonstreaza ca deficientele de vitamina A au impact asupra productiei sanatoase de testosteron.

2. Vitamina D

Vitamina D este cea mai importanta vitamina cand vine vorba de cresterea muschilor si recuperare. Vitamina D este unica, in sensul ca, corpul are nevoie de expunere la lumina solara pentru a o produce. Stii deja ca vitamina D este importanta pentru mentinerea sanatatii, si ca mare parte din populatie are deficiente, dar cum sustine cresterile musculare si recuperarea?

Vitamina D este cea mai importanta vitamina cand vine vorba de producerea testosteronului. Unele studii au aratat ca suplimentarea cu vitamina D poate creste semnificativ forta exploziva la adulti, cand este insotita de un program de antrenamente cu greutati. Vitamina D are rol si in sinteza proteinelor, partial datorita impactului asupra productiei de testosteron.

Pe langa toate acestea, vitamina D poate imbunatati si sanatatea osoasa. Vitamina D lucreaza alaturi de calciu si magneziu, minerale esentiale in dezvoltarea oaselor.

3. Vitamina C

Vitamina C este printre cele mai discutate vitamine de pe planeta. Cu totii am fost raciti si am primit sfatul de a consuma mai multa vitamina C. Dar care sunt beneficiile sale asurpa cresterilor musculare si recuperarii?

In primul rand, vitamina C este un antioxidant puternic care protejeaza celulele musculare de radicalii liberi. Mai mult, ajuta la formarea testosteronului si altor hormoni anabolici.

Vitamina c ajuta si la formarea de colagen. Cum colagenul este principalul constituent al tesuturilor conjunctive, vitamina C devine o componenta esentiala in mentinerea sanatatii oaselor si muschilor, fara accidentari. Prin intarirea colagenului, articulatiile sunt mai capabile sa faca fata greutatilor mari, cu mai putine sanse de accidentari.

Intr-un studiu, vitamina C luata inainte si dupa antrenamente a redus febra musculara si a prevenit oxidarea glutationului, un antioxidant foarte puternic.

Citește mai mult